19 юни 2011 г.

яйца със сирене и карамелизиран лук



Благодаря на Аелис за тази рецепта!
Много ни хареса ястието,бързо се приготвя,вкусно е,бих казала,че е един чудесен вариант за нещо апетитно на бързо!

Продукти:

3 глави стар лук,нарязан на полумесеци
1 стрък пресен чесън или 1-2 скилидки стар
100 гр. натрошено сирене
5 яйца
2-3 с.л. олио или зехтин
1 ч.л. балсамов оцет или 1/2 ч.л. мед
черен пипер,червен пипер,мадраско къри,сол,магданоз




Начин на приготвяне:

Задушете лука, чесъна и магданоза в мазнината,докато омекнат.Леко ги посолете с щипка сол.Когато лука започне да става златист ,добавете оцета или меда,разбъркайте,докато се карамелизира леко,но не повече от 1 мин.,защото после лука ще се готви още и има вероятност карамелизацията да даде лека горчивина.
Поръсете лука с натрошеното сирене и чукнете яйцата "на очи".
Добавете подправките и похлупете съда,намалете котлона и оставете,докато се стегнат жълтъците до желаната от вас консистенция.



Сервирайте ястието,докато е още топло.






                   Освен краве може да добавите и топено сиренце.



11 коментара:

  1. Еликсирче, много хубави са ти станали яйцата - много често спасяват положението у нас, когато трябва да приготвя вечеря за десетина минути:))).Много съм й благодарна на Тина за сполучливата рецепта!Ти си я обогатила , и сирене си добавила - чудесна идея, ще пробвам и този вариант!

    ОтговорИзтриване
  2. Браво и на двете ви, това бързо ястие изглежда много вкусно. Прекрасни снимки, Еликсирче!:-)

    ОтговорИзтриване
  3. Никога не съм го пробвала това ястие, но адски апетитно ми изглежда, Еликсирче!! Браво :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много апетитно и красиво изглежда -
    поздрави и за двете ви, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. ИСПАНИЯ desdeVIGO Здравейте ..., че сте най-красивите блог с много интересни снимки рецепти RICES ..... ТЕ SIGO "и ви каня да споделя рецепти и блог Marimi поздрави

    ОтговорИзтриване
  6. Привет, Елексирче!

    Считам за голям свой пропуск, че чак сега попадам на твоя прекрасен блог.
    Адмирации за всички кулинарни изкушения и презентационите ти умения!
    Определено ще се възползвам от много твои идеи и честичко ще се отбивам при теб!

    Слънчев и изпълнен с положителни емоции ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Аелис,наистина рецептата е много подходяща за спасяване на гладни гърла за кратко време!Но не само тогава!Ние обичаме яйчени варианти и този много ми хареса!Освен сиренето,съм добавяла и топено,а може да се сложат и кубчета шунка,кренвирш и др.
    Още веднъж,благодаря,че я сподели!

    Мони,Мина и Дианка,много ви благодаря,момичета за хубавите отзиви!

    garlutti,добре дошла,благодаря за високата оценка на моето местенце,много ми е приятно да прочета такива похвални слова!

    Леви,много ми е драго да те посрещна тук!Аз отдавна знам за твоя блог и често го преглеждам,само дето още не съм открила от къде да се абонирам за него,но след малко пак ще отида да потърся начин.
    Благодаря ти,одобрението ти изключително много ме радва,и е чест за мен да получа такава висока оценка!

    Прекрасен ден на всички,скъпи приятели!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни са!
    поздрави и на двете ви!

    ОтговорИзтриване
  9. Траянка,благодаря ти,мила!

    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  10. аз съм Жоро, пробвах го, сложих и балсамаво цет малко и лъжица мед, а яйцата ги разбих и стана просто СУПЕР! ПАК ЩЕ СИ НАПРАВЯ! А КАКВО ВИНО ПИЯТ, МММММММММММММММ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жоро,радвам се,че ти харесва рецептата!
      Не съм пробвала с разбити яйца,така ще добие вид на фритата,което също е вкусен вариант.Благодаря за хубавите отзиви!

      Изтриване